Remenem continguts
Com ja heu vist, l'ISPC en xarxa ofereix elements de comunicació, com ara els fòrums, que són els succedanis de les preguntes i respostes de la formació presencial.
També hi ha elements informatius que són els succedanis dels materials impresos de què disposaríeu en un curs presencial. Heu de tenir en compte que un curs virtual us obre l'accés a tota la informació disponible a Internet a banda de la que se us hagi confeccionat específicament per al curs. Molt sovint, també trobareu al mateix curs un bloc amb enllaços d'interès o, fins i tot, accés a determinats canals d'informació (RSS) considerats útils per al seguiment del curs.
Així doncs, en aquesta part es mostraran els diferents tipus de documents dels cursos i altres recursos que contribueixen a incrementar la informació sobre la matèria específica del curs que seguireu.
Materials de suport general al curs
Solen aparèixer a la part central - superior dels cursos. És una documentació a la qual teniu accés durant tot el curs i que us dóna indicacions d'ajuda sobre el funcionament:
És habitual que tant el responsable del curs de l'ISPC així com el vostre tutor o la vostra tutora del curs us incloguin també informació addicional per tal d'ajudar-vos durant el vostre procés formatiu i anar ajustant el curs a la mida de les vostres necessitats concretes. Aquest tipus d'informació us pot arribar a través d'algun dels fòrums i/o directament des de la pàgina inicial del curs.
Us podeu descarregar la Guia de l'activat tant per pàgines com completa. Situats a la Guia, només heu de fer clic a la icona de configuració i escollir si volem imprimir una pàgina o tota la guia:
Tot seguit se us obrirà una finestreta amb els continguts desitjats. Ara només haureu de fer Ctrl P (o CMD P) al teclat i escollir 'Desar com a pdf' en comptes d'imprimir.
Calendari general del curs
Quadre que conté les principals fites del curs associades als continguts i a la temporalització. Permet fer un cop d'ull global a l'organització del curs i, per tant, a les vostres perspectives de feina. És molt important que us organitzeu el vostre propi calendari. Disposeu de l'opció 'Esdeveniments de l'usuari' per tal que us personalitzeu el calendari del curs.
Quan passeu el ratolí per damunt dels dies ombrejats, se us desplegarà el detall de l'esdeveniment, com es pot veure a la imatge adjunta.
Us podeu descarregar l'URL del calendari per sincronitzar-lo als vostres dispositius mòbils i integrar-lo a d'altres que tingueu per organitzar-vos feina, vida familiar…
Per fer-ho cal que:
- se us baixarà un fitxer icalexport.ics que haureu d'importar als vostres dispositius mòbil seguint els procediments habituals.
Fitxa didàctica per a l'alumnat
Document que conté
- l'enumeració de les competències que es potencien durant el curs
- els objectius d'aprenentatge
- enllaços interns a les activitats d'aprenentatge i avaluació i als materials de consulta
- enllaços externs, si escau
- les indicacions de valoració de les tasques que feu al llarg del curs. És important que us el llegiu per tal de saber com es ponderen les tasques i conèixer els criteris d'avaluació.
Continguts de consulta de la matèria del curs
El curs està dividit en mòduls.
Seguint els enllaços Materials…, accedireu a un document HTML (pàgines web) amb els continguts teòrics d'aquesta part del curs. Generalment, un cop obert aquest enllaç, també podreu accedir a la resta de materials del curs, és a dir, als corresponents a la resta de mòduls.
Per navegar pels continguts heu de
- Seguir l'enllaç Materials de…
- Per navegar-hi des de la pàgina d'inici només heu de seguir els enllaços
- A les pàgines interiors podeu servir-vos
Adreces d'interès
Addicionalment i no sempre, us pot aparèixer un bloc a la part lateral de la interfície de l'entorn titulat Adreces d'interès, des del quals podreu accedir a espais webs relacionats amb el curs (legislació, notícies, materials d'ampliació…).










