Taller
El taller és la tria adequada quan es vol proposar una tasca basada en l'elaboració estructurada de documents i es vol fer comparar les tasques diverses resultants entre els membres del grup, ja que permet:
- el lliurament d'arxius o de textos escrits en línia amb la proposta de cada alumne/a
- la revisió entre iguals a partir d'uns criteris preestablerts i que es comuniquen al moment de fer la revisió de la tasca
- que els estudiants s'avaluïn els uns als altres la tasca lliurada
- l'avaluació de tot plegat per part del professorat
El taller consta de dues fases, per a cadascuna de les quals s'atorga una qualificació.
Fase de tramesa
Com a la tasca, els alumnes del curs han de presentar la seva activitat durant el període de temps que s'hagi establert per fer la tramesa. Cada alumne/a presenta el seu propi treball. La documentació també pot consistir en un text en línia o en arxius adjunts (és el més habitual). Una vegada finalitzada la fase de tramesa, comença la fase d'avaluació.
Fase d'avaluació
Una vegada el dinamitzador d'aprenentatge ha fet el canvi de fase, el sistema tramet a cada alumne/a que ha fet una tramesa el nombre de treballs de companys que s'hagi determinat (normalment, dos), a més del seu propi treball (si és el cas). Hauran de valorar els treballs en el període de temps que s'atorgui per fer aquesta avaluació. Aquesta tramesa de feines per avaluar s'anonimitza, amb la qual cosa l'alumne/a no sap quin company o companya està valorant. Només els alumnes que han fet la tramesa de l'arxiu a la fase de tramesa (en línia o adjuntant un arxiu) rebran aquests treballs de companys que hauran de valorar. Les presentacions són avaluades mitjançant un formulari d'avaluació estructurat multicriteri, una rúbrica, definida pel professorat, a la qual s'assigna un nivell de puntuació sobre aspectes concrets.
Qualificació de les avaluacions
Quan s'inicia la fase d'avaluació, cada alumne/a veu els treballs que té adjudicats per avaluar (que són anònims per ell/a) i, d'acord amb la rúbrica que se li presenta, va puntuant cada treball. La qualificació de les avaluacions mira de valorar la qualitat de les avaluacions que un participant ha atorgat a altres membres del curs. Aquesta qualificació la calcula una intel·ligència artificial inclosa al mòdul Taller, que intenta reproduir la feina típica d'un/a professor/a. El taller escull una de les avaluacions com la millor (la més pròxima a la mitjana de totes les avaluacions) i li dona la màxima puntuació. Per a la resta, es mesura la distància o divergència entre cada una i l'escollida com a millor i els atorga una puntuació inferior, amb una puntuació més baixa com més gran sigui aquesta distància. És important llegir bé la feina tramesa pels companys i puntuar adequadament d'acord amb la rúbrica presentada. Si no és així, la qualificació de la fase d'avaluació serà baixa. Una cop caslculada la qualificació resultant per a les trameses dels estudiants, el professorat té l'opció de revisar i rectificar-les, si ho considera.
Les qualificacions de l'avaluació es mostren en parèntesi ( ) en l'informe de qualificacions del taller.